Compensation & Benefits Manager – Mobiele functie overheen de verschillende vestigingen van IPG

Functie:  Human Resources
Regio:  Brussel
Datum:  14.03.2020
Solliciteren

Organisatie

IPG is een Europese groep van contactcenters die een expert is in klantinteractiemanagement via de verschillende bestaande communicatiekanalen.

Wij willen voortdurend de dialoog tussen onze klanten en hun klantenrelaties vereenvoudigen en vernieuwen. We streven ernaar de beste te zijn binnen onze sector en de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.

Kiezen voor een loopbaan bij IPG is dan ook kiezen voor een boeiende, dynamische en veelzijdige job. Je komt terecht bij een Top Employer, in de fascinerende wereld van contactcenters, waar we resoluut een client for life principe nastreven en een gelijkenkansenbeleid voeren. Onze bedrijfswaarden (respect for our people, excellence in everything we undertake, responsible behavior en customer first) nemen dan ook een centrale plaats in bij ons strategisch en operationeel beleid.

Functie

Als Compensation & Benefits Manager stuur je het departement ‘Payroll & Administration’ aan en ben je verantwoordelijk voor een perfecte uitvoering van alle loon bewegingen, HR administratie, tijdsregistratie en HR rapportering. Verder volg je alle juridische dossiers op in samenwerking met de advocatenkantoren. Bij het uitvoeren van deze taken richt je je voornamelijk op de realisatie van tevreden/geïnformeerde werknemers en hanteer je de waarden van het bedrijf in de uitvoering van je taken en verantwoordelijkheidsgebieden met een streven naar perfecte serviceverlening en aflevering van kwaliteit binnen de gestelde deadlines. Alsook ben je een aanspreekpunt en informatie bron voor de verschillende overlegorganen in de organisatie (Ondernemingsraad, syndicale delegatie, enz.)

Payroll en personeelsadministratie

  • Je bepaalt mee de verloningspolitiek die billijk en competitief is in de lijn met de cultuur, strategie en de objectieven van de onderneming. Je bent dan ook verantwoordelijk voor een correcte en tijdige loonadministratie (opvraging, verwerking en input gegevens betreffende werknemers) met het oog op de correcte betaling van de lonen en het aansturen van de payroll medewerkers.
  • Je analyseert en werkt verder aan de functieclassificatie. In dit kader neem je deel aan salaris studies binnen de sector en benchmarkt regelmatig de interne salarissen.
  • Je houdt toezicht op de correcte uitbetaling van de salarissen en de follow-up van de overige voordelen.
  • Je houdt toezicht op de correcte toepassing van de verplichtingen van de werkgever op het vlak van fiscale wetgeving en sociale zekerheid.
  • Je geeft juridische dossiers door aan het gepaste advocatenkantoor en houdt een overzicht van de status van elk dossier en het financiële risico. Je zorgt ervoor dat dit risico geprovisioneerd wordt door finance.
  • Je analyseert de processen binnen jouw departement en doet verbetervoorstellen.
  • Je stuurt en beheert je team van medewerkers

Meewerken aan de HR Strategie

  • Je speelt een actieve rol in het HR Management overleg
  • Je volgt nauw het HR budget op van jouw afdeling en behaalt de vooropgestelde doelstellingen
  • Je neemt actief deel aan de voorbereiding, organisatie en opvolging van de sociale dialoog, waakt over het correct toepassen van de sociale wetgeving en de best mogelijke dienstverlening aan alle medewerkers op het vlak van loon –en personeelsadministratie, en dit uiteraard in lijn met de algemene HR-strategie.
  • Je rapporteert regelmatig de bestaande noden aan de CHRO voor het optimaliseren en doen functioneren van de HR-afdeling.
  • In het kader van ‘Team and Culture’ werk je mee aan de integratie van de HR afdeling in de organisatie.

Juridische support HR / HR Service Desk

  • Je verzekert een correcte en volledige toepassing van het sociaal recht in zijn geheel, zowel op het vlak van individuele als van collectieve arbeidsrelaties: wetten en besluiten, collectieve arbeidsovereenkomsten en arbeidsreglement.
  • Naar operationeel beleid; garandeer je een HR Service Desk die alle courante vragen centraliseert m.b.t. de ondersteuning van alle personeelsleden, deze vragen oplost en indien nodig dispatcht naar de juiste gesprekspartners.
  • Je zoekt op continue basis naar verbeteringstrajecten om de service naar alle medewerkers te verhogen
  • Je ondersteunt de CHRO in de uitbouw van de sociale relaties.


Functie-eisen

  • Je hebt grondige kennis van sociale wetgeving, arbeidswetgeving, loonberekening, personeelsadministratie en verloning van België.
  • Je hebt minstens 5-7 jaren ervaring in soortgelijke functie.
  • Je hebt competenties, kennis en ervaring in sociale dialoog en compensation & benefits.
  • Je bent in hoge mate klant – en resultaatgericht.
  • Je hebt ervaring met complexe rapporteringen (bent zeer goed onderlegd in excel).
  • Je hebt een masterdiploma of gelijkaardig door ervaring
  • Je beschikt over een zeer grondige talenkennis in woord en geschrift: Frans en Nederlands alsook een goede kennis van het Engels.
  • Je werkt vlot met de laatste MS Office applicaties
  • Je bent nauwkeurig, analytisch en cijfermatig aangelegd. Je bent tevens zorgvuldig in het beheren van vertrouwelijke gegevens.
  • Je bent een teamplayer en hebt aantoonbare people management skills en een eerste succesvolle leidinggevende ervaring.
  • Je stelt je flexibel op en ten slotte ben je creatief en durft te innoveren.


Aanbod

Kiezen voor IPG betekent kiezen voor een boeiend en dynamisch bedrijf waar een persoonlijke benadering centraal staat en je aan het stuur zit van je eigen carrière. Bij IPG geloven we sterk in de kracht van interne mobiliteit waardoor verschillende doorgroeimogelijkheden naar andere functies en/of projecten mogelijk zijn.

We bieden:

  • een fulltime IPG contract (39u).
  • wettelijk verlof al dan niet aangevuld met ADV dagen volgens het regime dat bij jou functie aansluit.
  • een aantrekkelijk salaris aangevuld met extra legale voordelen: hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, maaltijdcheques, ecocheques, GSM volgens principe ‘Bring your own device’.
  • een bedrijfswagen en tankkaart
  • de nodige aandacht voor work life balance:
  • de mogelijkheid om te blijven bijleren via interne en externe training.
  • Plaats van tewerkstelling: mobiele functie overheen de vestigingen van IPG
  • Interne kandidaturen kunnen ingediend worden tot 21/11/2019


Inlichtingen

The IPG Recruitment Team: recruitment@ipggroup.eu

Sollicitatie

The IPG Recruitment Team: recruitment@ipggroup.eu

Solliciteren

Ontmoet ons

Werk bij IPG en ...
  • Word de beste in je sector
  • Laat al je talenten openbloeien
  • Krijg waardering voor je werk
  • Kies voor diversiteit
  • Ga voor evenwicht
  • Word beloond